هم من هم داداش

نمی دانم چه می خواهم بگویم فقط دانم که می خواهم بگویم

هم من هم داداش

نمی دانم چه می خواهم بگویم فقط دانم که می خواهم بگویم

من این پائیز در زندان

درین زندان برای خود هوای دیگری دارم 

جهان گو بی صفا شو من صفای دیگری دارم 

اسیرانیم و با خوف و رجا درگیر اما باز 

درین خوف و رجا من دل به جای دیگری دارم 

درین شهر پر از جنجال و غوغائی از آن شادم 

که با خیل غمش خلوتسرای دیگری دارم 

پسندم مرغ حق را لیک با حقگوئی و عزلت 

من اندر انزوای خود نوای دیگری دارم 

شنیدم ماجرای هر کسی نازم به عشق خود 

که شیرین تر ز هر کس ماجرای دیگری دارم 

اگر روزم پریشان شد فدای تاری از زلفش 

که هر شب با خیالش خوابهای دیگری دارم 

من این زندان به جرم مرد بودن می کشم ای عشق 

خطا نسلم اگر جز این خطای دیگری دارم 

اگرچه زندگی در این خراب آباد زندان است  

و من هر لحظه در خود تنگنای دیگری دارم  

سزایم نیست این زندان و حرمان های بعد از آن 

جهان گر عشق دریابد جزای دیگری دارم 

صباحی چند از صیف و شتا هم گرچه در بندم 

ولی پائیز را در دل عزای دیگری دارم 

غمین باغ مرا باشد بهار راستین پائیز 

که با این فصل من سر و صفای دیگری دارم 

من این پائیز در زندان به یاد باغ و بستان ها 

سرود دیگر و شعر و غنای دیگری دارم 

هزاران را بهاران در فغان آرد مرا پائیز 

که هر روز و شبش حال و هوای دیگری دارم 

چو گرید هایهای ابر خزان شب بر سر زندان 

به کنج دخمه من هم هایهای دیگری دارم 

عجایب شهر پر شوری است این قصر قجر من نیز 

درین شهر عجایب روستای دیگری دارم 

دلم سوزد سری چون در گریبان غمی بینم 

برای هر دلی جوش و جلای دیگری دارم 

چو بینم موج خون و خشم دلها می برم از یاد 

که در خون غرقه خود خشم آشنای دیگری دارم 

  

مهدی اخوان ثالث  

 

نظرات 7 + ارسال نظر
غزاله دوشنبه 16 آذر 1388 ساعت 09:19 ب.ظ http://kolenjin.persianblog.ir

سلام خوبین ؟
اوووووووووووووووووووول
البته فکر کنم
چرا شکلک نداره[ناراحت]

سلام
مرسی عزیز
هنوز بلد نیستیم شکلک در بیاریم

عیسی سه‌شنبه 17 آذر 1388 ساعت 02:56 ق.ظ http://epiran.blogfa.com/

انتخاب زیبایی بود ممنون

عیسی سه‌شنبه 17 آذر 1388 ساعت 02:57 ق.ظ

های های فکر می کنم جدا باید باشد

ممنون ازت که به ما سر میزنی
توی کتابش که خیلیم قدیمیه همینطوری یعنی " هایهای " نوشته خواستیم ما هم همونجوری بنویسیم البته خودمونم های های و بیشتر قبول داریم

آتیشپاره سه‌شنبه 17 آذر 1388 ساعت 06:57 ق.ظ http://1366-1-31.blogfa.com

سلام دوستان
راستش دروغ چرا تا قبر آ آ آ آ
من که تاحالا بلاگ اسکای نبودم اما دیدم دست مردم که بلاگ اسکای بودنو آیکون هم داشتن
دیروز واس خاطر شما رفتم سراغ یکی از اون بامراماش پرس و جو کردم گف کد داره باید وارد کنید
گفتم اگر تازه کار باشی و ازین کارا ازت بر نیاد و حالش و نداشته باشی! تکلیف چیه!؟
... خلاصه اینکه سرت و درد نیارم کد کامنت دونی ش و بهم داد که منم تقدیم شما میکنم:::: روش استفاده:::: باید برید تو بخش ویراش قالب ها
قالب نظرات (کادر دوم) و کلن بپاکید و این کدی که من تو کامنت بعدی میذارم و جاش پیس کنید به همین سادگی به همین خوشمزگی
موفق باشید

وای که چقدر تو خوبی
یه دنیا ممنون

نسیم عرب امیری سه‌شنبه 17 آذر 1388 ساعت 02:52 ب.ظ http://nasimamiri.blogfa.com/

((دمت گرم وسرت خوش باد!))

آبجی و داداش هر دو کارتان عالی بود

خیلی خوشحال شدیم که اومدید
امیدواریم که بازم اینجا بیاید و با نظراتتون به ما کمک کنید

الف.ساقی سه‌شنبه 17 آذر 1388 ساعت 07:38 ب.ظ http://e-saaghi.persianblog.ir/

درود
من اولم؟؟!
شعر بسیار زیبایی بود و انتخابی دوست‌داشتنی.
پایدار باشید و سبز

سلام ساقی جان
فکر کردی فقط خودت می تونی شماره بدی اول نشدی هفتمی

آتیشپاره سه‌شنبه 17 آذر 1388 ساعت 11:13 ب.ظ http://1366-1-31.blogfa.com

سلااااااااااااااااااااام
قابلتونو نداشته بید تو عالم خاهر برادری کار مهمی نکردم
موفق باشید

سبز باشی و پیروز

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد